WERKERVARING

Als ondernemende professional heb ik ervaring in het opstellen, en uitvoeren van strategische beleids- en marketingplannen, zowel op korte als lange termijn. Door het analyseren van (markt)gegevens, inzicht in de internationale business en no-nonsense mentaliteit behoud ik mijn focus op het doel en toekomstvisie. Als een duizendpoot met helikopterview stel ik juiste prioriteiten, hierbij worden zowel hoofdzaken als details niet over het hoofd gezien. Mijn sterke punten zijn assortiment bepalingen, relatiebeheer, het onderhandelen over prijzen, condities en promotionele acties. Ik ben sterk in het leiden van een team, strategisch inzicht, ik durf beslissingen te nemen om de gestelde doelen te realiseren. Als leidinggevende zet mezelf sterk in om een team te inspireren en te faciliteren met als doel om mensen te coachen, te verbinden en te vertrouwen om dezelfde doelen te bereiken als het management. (bron o.a. Linkedin.com).


Tijdslijn werkervaring (na de studie).


Bodegas Triple A

Founder & CEO


2019 - huidige functie

Grootste prestaties:

Uiteraard is de grootste prestatie het opzetten van de onderneming en alle facetten die daar bij horen. Het voortraject is naast een drukke baan opgezet en vormgegeven. Nu is er een onderneming neer gezet met een prachtig assortiment van kwaliteitswijnen voor een eerlijke prijs.

Als ondernemer ben ik verantwoordelijk voor het gehele reilen en zeilen van de onderneming. Ik ben verantwoordelijk voor de complete categorie 'Wines & Spirits' portfolio gevoerd door Bodegas Triple A. Maar ook de inkoop, logistiek, administratieve handelingen en opslag.  Daarnaast ben ik ook verantwoordelijk voor de marketing & sales activiteiten van Bodegas Triple A. Hierbij heb ik de website van Bodegas Triple A vorm gegeven en ontworpen (bta.wijn.nl).

Competenties:

  • Passie voor wijn
  • Ondernemerschap
  • Strategisch inzicht
  • Analytisch
  • Leiderschap
  • Categorie management
  • Conceptueel denkend
  • Resultaatgericht
  • Creativiteit
  • Internationaal georiënteerd
  • Relatiebeheer

Werkzaamheden:

  • Het volgen van trends en marktontwikkelingen (internationaal);
  • Assortimentsbepaling (optimale samenstelling, aanpassingen, nieuwe producten);
  • Onderhandelingen inkoopprijzen, marges en verkoopprijzen;
  • Verantwoordelijk voor de verkoop van de wijnen;
  • Relatiebeheer leveranciers en klanten;
  • Opstellen van marketing- & salesplannen en implementatie hiervan;
  • Leiding geven aan marketingafdeling omtrent de category 'Wines & Spirits';
  • Alle bijkomende administratieve handelingen (ook accijns verwerking);
  • Formuleren en bewaken van het (marketing) budget;
  • Logistieke planningen (bestellen, planning, transport, douane, etc.).

VUE Cinemas

Theatermanager VUE Enschede


2022 - 2023

Grootste prestaties:

Persoonlijk is het een hele mooie prestatie om bij de opstart van de bioscoop betrokken te zijn. Binnen de verschillende horeca verenigingen in de binnenstad, binnen de gemeente en andere potentiele partners de eerste contacten te leggen. Tevens ook het samenstellen van een management team te Enschede en het aanstellen van mijn assistent managers en supervisors. Parallel ook het vormen van een team medewerkers in het uitvoerende team. Dus de eerste stappen zijn gezet voor de opstart van de Bioscoop, VUE Enschede. 

Verantwoordelijk voor de bioscoopexploitatie met als doel de bezoekers een optimale filmbeleving bieden. Om deze optimale gastvrije beleving te realiseren is het belangrijk om een team te creëren, te begeleiden en te coachen. Maar ook het bottom-up te vertalen wat er leeft onder het personeel en top-down de afspraken door te voeren, wat moet zorgen voor een efficiënte en optimale bedrijfsvoering in de bioscoop. 

Competenties:

  • Zelfstandig werken
  • Initiatief
  • Pragmatisch
  • Ondernemerschap
  • Analytisch
  • Leiderschap
  • Projectmatig denkend
  • Conceptueel denkend
  • Resultaatgericht
  • Creativiteit
  • People management

Werkzaamheden:

  • Eindverantwoordelijke van de Bioscoop;
  • Hospitality profressional;
  • Opstellen van de KPI's en P&L, met als doel de best mogelijke resultaten;
  • Het creëren én behouden van de professionele en gastgerichte dienstverlening;
  • Het optimaliseren van de beleving van de gasten;
  • Het begeleiden & coachten van het personeel, zodat zij het beste uit zichzelf kunnen halen en zo ook uit het team;
  • Persoonlijke ontwikkeling van het personeel optimaal stimuleren;
  • De marketing voor Vue Enschede;
  • Vergunningen aanvragen;
  • Relatiebeheer in de regio;


Vitens

Project Management Officer O&A


2021

Ingehuurd Via Clafis ingieursbureau

Grootste prestaties:

Voor mij persoonlijk is het een hele prestatie geweest om in een geheel ander vakgebied de werkzaamheden en de bijbehorende taken snel tot mij te nemen en om te zetten naar een productieve inzet. Ik heb in korte tijd werkprocessen, nieuwe technologieën mij eigen gemaakt en weer ingezet om collega's te ondersteunen en te inspireren om deze in hun huidige werkzaamheden te gebruiken. Daarbij heb ik succesvol leiding geven aan (urgente) projecten binnen de projectgroep.  

Verantwoordelijk voor de ondersteuning van de projectmanager bij de voorbereiding en uitvoering van multidisciplinaire projecten en/of programma's. Het projectmatig werken is aan de hand van de Prince 2 methode. Het gaat hierbij om ondersteunende taken op het gebied van de hiernaast omschreven werkzaamheden.

Competenties:

  • Zelfstandig werken
  • Initiatief 
  • Pragmatisch
  • Ondernemerschap
  • Analytisch
  • Leiderschap
  • Projectmatig denkend 
  • Conceptueel denkend
  • Resultaatgericht
  • Creativiteit
  • People management

Werkzaamheden:

  • Planning & resource management;
  • Rapportage en documentenbeheer;
  • Risk, issue, scope & change management.
  • Het overzetten van lopende projecten  in SAP/Hana
  • Ondersteuning bieden bij de afdeling Ontwerp & Aanleg, zowel binnen de divisie ondergronds als bovengronds.
  • Informatie inrichting binnen One Drive & Share point
  • Uitleg en ondersteuning geven van functionaliteiten van projecten in SAP/Hana
  • Het tonen van stijlflexibiliteit: de ene keer ben je sturend, de andere keer ondersteunend.


Avonturenpark

Horeca Manager


2017-2020

Grootste prestaties:

Pionier op landelijk niveau en samenwerking om gezonde voeding te introduceren in dagrecreatie in de taskforce "Gezond uit".

Tevens het soepel laten verlopen van inkoop en de personele planningen gedurende het jaar.

Verantwoordelijk voor de totale horeca organisatie, met als doel optimale gastbeleving creëren aan de hand van de nieuwste trends en marktontwikkeling. Tevens verantwoordelijk voor het motiveren en coachen van teamcaptains en medewerkers.



Competenties:

  • Leiding geven aan een groot team
  • Planning van personeel & voorraad
  • Passie voor horeca
  • Onderhandelen
  • Ondernemend
  • Innovatief & Creatief
  • Relatiebeheer

Werkzaamheden:

  • Coaching, training en leidinggeven aan teamcaptains en medewerkers;
  • Het bepalen van het optimale assortiment & het verbeteren van de verkoopresultaten;
  • Voeren van functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken;
  • Bewaken en beheren van planningen, budgetten, loonkosten, omzetmaximalisatie en de marges;
  • Plannen van personeel, roosters maken, etc.;
  • Probleemoplossend zonder een 9 tot 5 mentaliteit;
  • Dutymanager op openingsdagen;
  • Werken volgens de HACCP richtlijnen.

ILG Food Group

Internationale Strategische Inkoper & Categorie manager 'Wines & Spirits'


2014 - 2017

Grootste prestaties:

Het creëren van gedegen invulling van de categorie 'Wines & Spirits' aan de hand van strategische keuzes. Hierbij heb ik bestaande relaties versterkt en meer diepgang gegeven en nieuwe relaties opgebouwd. 

Ook heb ik een bepalende rol gespeeld in de opzet van de web-site.

Tevens heb ik steviger leren onderhandelen over prijzen en inkoopcondities.

Verantwoordelijk voor de categorie 'Wines & Spirits' portfolio gevoerd door ILG Food Group. Daarnaast medeverantwoordelijk voor portfolio frisdranken en sappen alsook andere FMCG goederen gevoerd door ILG Food Group. Bij toevoeging van nieuwe product (categorie) ondersteunende werkzaamheden met het inrichten van SAP, de gekoppelde data voor de diverse functies, zoals productdata, logistieke planningen, inrichting van de web-site, etc. Voor de verantwoordelijke categorieën heb ik de marketing aangestuurd voor de juiste opzet van de web-site.


Competenties:

  • Passie voor food
  • Strategisch inzicht
  • Analytisch
  • Leiderschap
  • Categorie management
  • Conceptueel denkend
  • Resultaatgericht
  • Creativiteit
  • Internationaal georiënteerd
  • Relatiebeheer

Werkzaamheden:

  • Het proactief ontwikkelen van het strategische beleid van de categorie 'Wines & Spirits';
  • Motiveren van MT omtrent nieuwe business concepten;
  • Het volgen van trends en marktontwikkelingen (internationaal);
  • Assortimentsbepaling (optimale samenstelling, aanpassingen, nieuwe producten);
  • Onderhandelingen inkoopprijzen, marges en verkoopprijzen;
  • Relatiebeheer leveranciers en derden;
  • Opstellen van marketingplannen en implementatie van marketingplannen;
  • Leiding geven aan marketingafdeling omtrent de categorie 'Wines & Spirits';
  • Motiveren en sparren met BU's en de afdeling sales;
  • Bruggenbouwer tussen corporate MT en BU's;
  • Formuleren en bewaken van het (marketing) budget;
  • Logistieke planningen (bestellen, planning, transport, douane, etc.).


    De Klinze

    Food & Beverage Manager


    2010 - 2014

    Grootste prestaties:

    Het afstemmen van de keukenbrigade samen met de bediening. Het optimaal afstemmen van de selectie wijnen op de menukaart en de specials van de chef-kok. Daarbij ook samenwerkings- contracten geoptimaliseerd van de diverse leveranciers. De personele bezetting en de planning hiervan geoptimaliseerd.

    Verantwoordelijk voor alle taken die invloed hebben op de 'Food & Beverage' met als doel een optimalisatie van het bedrijfsresultaat gecombineerd met maximale gast tevredenheid.





    Competenties:

    • Leiding geven aan een team
    • Passie voor horeca
    • Onderhandelen
    • Innovatief & Creatief
    • Relatiebeheer

    Werkzaamheden:

    • Leidinggevend aan de Food & Beverage afdeling en herstructurerend hiervan;
    • Onderhandelen met leveranciers;
    • Motiveren en adviseren van de Marketing en PR afdeling.
    • Voeren van functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken;
    • Bewaken en beheren van planningen, budgetten, loonkosten, omzetmaximalisatie en de marges;
    • Plannen van personeel, roosters maken, etc.;
    • Probleemoplossend zonder een 9 tot 5 mentaliteit;
    • Dutymanager op openingsdagen;
    • Werken volgens de HACCP richtlijnen.


    Restaurant De Gastronoom

    Restaurant Manager /  Sommelier


    2008 - 2009

    Grootste prestaties:

    Onder mijn leiding is het restaurant in het blad "Lekker" ongeveer 25 plaatsen gestegen in kwalificatie.

    Verantwoordelijk voor de standaardisatie van werkprocessen en het maken van een nieuwe opzet van de wijnkaart. Daarbij het verhogen van de wijnkennis en de gastvrijheid beleving binnen de onderneming.

    Competenties:

    • Passie voor horeca
    • Onderhandelen
    • Innovatief & Creatief
    • Relatiebeheer

    Werkzaamheden:

    • Het bepalen van het optimale dranken assortiment & het verbeteren van de verkoopresultaten;
    • Bewaken en beheren van planningen, omzetmaximalisatie en de marges;
    • Plannen van personeel, roosters maken, etc.;
    • Probleemoplossend zonder een 9 tot 5 mentaliteit;
    • Standaardiseren van werkprocessen;
    • Werken volgens de HACCP richtlijnen.

    Fourcroy Lenselink 

    Brand Manager


    2007 - 2008

    Is nu Fourcroy Nederland.

    Grootste prestaties:

    Onder mijn leiding is een herpositionering van een aantal merken gerealiseerd, mede door de opgestelde markering- & salesplannen. Deze marketingplannen werden ondersteund door een aantal evenementen die waren opgenomen. Deze evenementen waren:

    • 'Winemakers dinner' met Peter Gago van Penfolds;
    • Het deelnemen aan de vakbeurs Venuez met Rosemouth wines en de gehele organisatie hiervan;
    • Het opzetten van ambassadeurs programma's voor Baron Philippe de Rothschild wijnen in de on-trade.

    Als Brand Manager verantwoordelijk voor de wijnen en producten van Fosters (nu Treasury Wine Estate), Baron Philippe de Rothschild, Ramos Pinto, Manderine Napoleon, Mozart Likeur, Springbank Whiskey en CL brands in de categorie 'Wines & Spirits'. Primair voor het onderhouden en aangaan van relaties met de (wijn-)huizen. Gecombineerd met het opstellen en uitvoeren van de marketingplannen, zowel op kort als op langer termijn en de prijs strategie. Daarbij ook het aansturen van de salesmanagers, on-trade & off-trade, en het begeleiden van de verkoopplannen van de diverse merken wijn.

    Competenties:

    • Passie voor wijn
    • Ondernemend
    • Strategisch inzicht
    • Analytisch
    • Leiderschap
    • Categorie management
    • Conceptueel denkend
    • Resultaatgericht
    • Initiatief en Creativiteit
    • Internationaal georiënteerd
    • Relatiebeheer

    .

    Werkzaamheden:

    • Relaties onderhouden met de wijnhuizen;
    • Opstellen van de marketing & sales plannen;
    • Strategisch richting van de SKU's bepalen;
    • Uitvoeren van marktanalyse met als doel het signaleren van kansen en mogelijkheden;
    • Formuleren van het budgeten;
    • Implementeren & coördineren van marketingplannen;
    • Sparringpartner met de sales manager;
    • Sturende functie in het benaderen van de markt;
    • Motiveren van MT omtrent toekomst plannen;
    • Managen van marketeers om aantal merken te herpositioneren;
    • Organiseren van verschillende evenementen;
    • Deelnemen aan diverse vakbeurzen;
    • Bezoeken van de wijnhuizen.


      United Distributors Curacao

      Marketing & Sales Manager


      2005 - 2007

      Grootste prestaties:

      Door de agressieve strategie in de opgestelde marketingplannen voor DIAGEO merken heb ik in een jaar een groei van 150% in de afzet van de merken van Diageo (focus op Johnnie Walker, Smirnoff & Baileys) gerealiseerd. Maar ook nieuwe key-accounts binnen gehaald. De strategie werd ondersteund door diverse evenementen als:

      • Sponsering concert van Carlos Vives;
      • "Skohe pa Sabor" sampling tour van Johnnie Walker Red Label;
      • Sponsoring van lokale evenementen gericht op de doelgroep van Johnnie Walker;
      • Speciaal Whisky Diner, met de labels van Johnnie Walker;
      • Introductie van de wijnen van Kobrand Wines door een 'winemakers dinner';
      • 'Winemakers dinner' met Banfi wines.

      Als Sales- en Marketing manager verantwoordelijk voor de categorie 'Wines & Spirits' en de merken binnen deze categorie, merken van DIAGEO (spirits & wines), Stansfeld Scott, Banfi, Kobrand wines en Concha y Toro wijnen o.a. Verantwoordelijk voor het opstellen van de strategische marketing en sales plannen van de door UDC gevoerde dranken op zowel kort als op langer termijn. Tevens was ik verantwoordelijk voor het beheren van de key-accounts. Het aansturen, coachen, opleiden en begeleiden van accountmanagers, sales representatives en promotie teams waren ook werkzaamheden die tot mijn takenpakket behoorden.

      Competenties:

      • Passie voor 'Wines & Spirits'
      • Ondernemend
      • Strategisch inzicht
      • Analytisch
      • Leiderschap
      • Categorie management
      • Conceptueel denkend
      • Resultaatgericht
      • Initiatief en Creativiteit
      • Internationaal georiënteerd
      • Relatiebeheer

      Werkzaamheden:

        • Opstellen van marketing- & salesplannen;
        • Strategisch richting geven aan segment "wines & spirits';
        • Marktanalyses uitvoeren en volgen van trends in nationale en internationale markt;
        • Sparringpartner met MT op het hoofdkantoor te Aruba;
        • Sterk relatiebeheer van leveranciers en account;
        • Beheren en bewaken van budgeten;
        • Pro-actief benaderen van de markt;
        • Beheren van key-accounts;
        • Leiding geven aan de accountmanagers & promotie teams;
        • Organiseren van evenementen.

        Kusters' Trading Company

        Marketing & Sales Manager Vers divisie


        2004 - 2005

        Grootste prestaties:

        Door het initiateren van het project vanaf het begin heb ik veel geleerd over handelingen als inkoop, logistiek (luchtvrachten) en met de douane door de producten in te klaren. Hier is de basis gelegd voor internationale handel.

        Memorabele activiteiten die georganiseerd zijn;

        • Tasting events "Wine & Cheese";
        • Hof leverancier van het Koningshuis tijdens het bezoek van Koningin Beatrix;

        Verantwoordelijk voor de opzet en introductie van een vers divisie bij de supermarkten en in de horeca. Hier was ik zowel aan de inkoopzijde tot aan de verkoopzijde actief, de inkoop, de logistiek, de inklaring vanuit Nederland, Colombia en Miami. En de verkoop van de versproducten in de 'on-trade' en de 'off-trade' hier bij gaf ik ook leiding aan sales representatives. Om de bekendheid in de markt te vergroten was ik ook verantwoordelijk van het organiseren van alle (marketing)activiteiten.

        Competenties:

        • Passie voor Food
        • Strategisch inzicht
        • Analytisch
        • Leiderschap
        • Categorie management
        • Conceptueel denkend
        • Resultaatgericht
        • Initiatief en Creativiteit
        • Internationaal georiënteerd
        • Relatiebeheer

        Werkzaamheden:

        • Strategisch richting geven aan divisie Vers;

        • Sparringpartner met MT;
        • Relatiebeheer van leveranciers en account;
        • Beheren van key-accounts;
        • Het opstellen van marketing- & salesplannen;
        • Verantwoordelijk voor de (internationale) inkoop van de versproducten;
        • Pro-actief benaderen van de markt;
        • Leiding en sturing geven aan de sales afdeling;
        • Het organiseren van evenementen en marketing activiteiten.
        • De uitvoering van marketingactiviteiten in een multiculturele omgeving;

        Lions Dive Hotel, restaurant Rumours

        Restaurant Manager


        2003 - 2004

        Grootste prestaties:

        Het soepel laten verlopen van dagelijkse operationele proces en daarbij een goed werksfeer.

        Verantwoordelijk voor het operationele proces in het ruimste zin van het woord. Dus voor de personele planningen, inkoop, aansturing en inwerken van personeel om een zo groot mogelijk gastvrijheid gevoel bij de gasten te realiseren.

        Competenties:

        • Passie voor horeca
        • Analytisch
        • Leiderschap
        • Resultaatgericht
        • Creativiteit
        • Internationaal georiënteerd
        • Relatiebeheer

        Werkzaamheden:

        • Het verzorgen van de dagelijkse werkzaamheden en het aansturen van het team op de werkvloer;
        • Bewaken en beheren van planningen, omzetmaximalisatie en de marges;
        • Plannen van personeel, roosters maken, etc.;
        • Probleemoplossend zonder een 9 tot 5 mentaliteit;
        • Standaardiseren van werkprocessen;
        • Werken volgens de HACCP richtlijnen.

        Newscafe Groningen

        Van parttimer tot bedrijfsleider.


        1998 - 2002

        Grootste prestaties:

        Omdat het Newscafe centraal in de stad ligt is het een 'hotspot' in de stad, een stad waar vele grote evenementen plaats vinden.

        Hoogtepunten van evenementen in het Newscafe:

        • Indeep een eigen productie met internationale DJ's;
        • Boom Chigaco in samenwerking met Heineken;
        • Bat Beats in samenwerking met Bacardi;

        Hoogtepunten van evenementen waar Newscafe centraal stond;

        • Swinging Groningen
        • Giro d'Italia
        • Kennismakingstoer van Prins Willem Alexander & Maxima 

        Hier begon ik als parttimer, waarna ik ben doorgegroeid tot manager. Mijn verantwoordelijkheden lagen op het gebied van (bar)organisatie, personeelstrainingen, leidinggeven aan 40 medewerkers en het genereren en uitwerken van ideeën. Ook verzorgde ik het relatiebeheer, de inkoop en organiseerde en begeleidde ik evenementen. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de promotionele communicatie, het DJ-beleid en was ik eindverantwoordelijk voor het Grand Café, de Danceclub en de Banqueting evenementen



        Competenties:

        • Passie voor horeca
        • Strategisch inzicht
        • Analytisch
        • Leiderschap
        • Conceptueel denkend
        • Resultaatgericht
        • Initiatief en Creativiteit
        • Relatiebeheer

        Werkzaamheden:

        • Coaching, training en leidinggeven aan teamcaptains en medewerkers;
        • Het bepalen van het optimale assortiment & het verbeteren van de verkoopresultaten;
        • Voeren van functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken;
        • Bewaken en beheren van planningen, budgetten, loonkosten, omzetmaximalisatie en de marges;
        • Plannen van personeel, roosters maken, etc.;
        • Probleemoplossend zonder een 9 tot 5 mentaliteit;
        • Dutymanager op openingsdagen;
        • Werken volgens de HACCP richtlijnen.

        Partime werk

        Horeca werk, 2e baan naast werk en studie


        Grootste prestaties:

        Mezelf onderhouden naast de studie en opleidingen. Hierbij werkte ik best wel veel,  3-4 dagen per week gemiddeld.

        Competenties:

        • Passie voor horeca
        • Gastvrij en Resultaatgericht
        • Initiatief en Creativiteit

        .

        Tijdslijn horeca ervaring



        1997 - 1999 De Rietschans, Haren

        1996 - 1998 Eetcafe Ugly Duck, Groningen

        1995 - 1996 De Agnietenberg, Zwolle

        1995 - 1996 Militaire dienstplicht, Hofmeester, Vlieland  


        SVH Gastheerschap

        Start horeca carrière en leerbedrijven


        Grootste prestaties:

        Het SVH heb ik vrij makkelijk doorlopen. Als meerwaarde zie ik zeker de goede basiskennis van wijnen die ik heb opgedaan.

        Competenties:

        • Passie voor horeca
        • Gastvrij en Resultaatgericht
        • Initiatief en Creativiteit
        • Relatiebeheer

        .

        Tijdslijn horeca ervaring


        1994 - 1995 Restaurant Jean d' Hubert, Utrecht, 5e jaars Gastheer

        1993 - 1994 Hotel - restaurant Wientjes, Zwolle, 4e jaars Gastheer 

        1992 - 1993 Oranje Hotel, Leeuwarden, 3e jaars Gastheer 

        1991 - 1992 Motel de Valk, Franeker, 2e jaars Gastheer 

        1991 Anna Casparii, Harlingen, Stage

        1989 - 1991 Recretel de Vigilante, Makkum, 1e horeca bij baan 

        ©2023  Christiaan Broersma
        Mogelijk gemaakt door Webnode
        Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin